ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Leap Day  ─ From The Days Of Deucalion - Chapter 2  w serwisie ArtRock.pl

Leap Day — From The Days Of Deucalion - Chapter 2

 
wydawnictwo: Oskar 2015
 
1. Pseudo Science
2. Amathia (Homo Ignoramus)
3. Taurus Appearance
4. Phaeton
5. Ya-Who
6. God Of Wars
7. Deucalion
8. In The Shadow Of Death
9. Ancient Times (Reprise)
 
skład:
Gert van Engelenburg - keyboards, backing vocals
Jos Harteveld - lead vocals, guitar
Eddie Mulder - guitars, backing vocals
Koen Roozen - drums
Peter Stel - bass
Derk Evert Waalkens - keyboards, backing vocals
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,2
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,0
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,0

Łącznie 2, ocena: Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
 
 
Ocena: 6 Dobra, godna uwagi produkcja.
16.11.2015
(Recenzent)

Leap Day — From The Days Of Deucalion - Chapter 2

Z regularnością szwajcarskiego zegarka – co dwa lata – wydają Holendrzy z Leap Day swoje kolejne albumy. Czwarte ich dzieło, ponownie opublikowane przez naszego rodzimego Oskara, jest zarazem kontynuacją poprzedniego krążka From The Days Of Deucalion, co łatwo zauważyć spoglądając na pełny tytuł (tym razem z dopiskiem Chapter 2) oraz okładkę autorstwa Rafała Paluszka, ewidentnie nawiązującą do tej z Rozdziału 1. Przypomnę, że obie części tworzą literacki koncept zainspirowany wydaną w 1950 roku, książką Immanuela Wielikowskiego Zderzenie światów. Muzycznie obie płyty spinają kompozycje Ancient Times i Ancient Times (Reprise) odpowiednio rozpoczynające i kończące ten dyptyk.

Pod względem muzycznym nie zaszły zatem praktycznie żadne zmiany. Muzycy grupy, którzy mają też staż w takich holenderskich formacjach progrockowych, jak Flamborough Head, King Eider, Trion, Nice Beavier, czy Pink Floyd Project, nie zaskakują stylistyką. W dalszym ciągu mamy do czynienia z klasycznym neoprogresywnym graniem, z wielowątkowymi, często dochodzącymi do dziesięciu minut, kompozycjami oraz licznymi partiami solowymi na klawiszach, bądź gitarze solowej.

Pisząc o pierwszej części From The Days Of Deucalion napisałem, że to najsłabszy jak do tej pory krążek Holendrów. Tu jest nieco lepiej, bo udało się artystom stworzyć kilka bardziej wyrazistych, zapamiętywalnych - także melodycznie – kompozycji i czasami zadbać o dodanie pewnych aranżacyjnych smaczków, jak orientalny klimat i folkowe wstawki w  Ya-Who, jazzowe formy w tytułowym Deucalion, czy wreszcie „kościelne” organy w In The Shadow Of Death. Większość numerów jednak nie porusza, a w dużej mierze przyczynia się do tego słabo prezentujący się wokalnie Jos Harteveld, chwilami stylizujący się na Petera Gabriela. Między innymi dzięki temu taki   Phaeton przywołuje momentami Genesis z okresu Trespass, czy Nursery Cryme.

Największą siłą Leap Day jest gitarzysta Eddie Mulder, którego ładne, wypolerowane gitarowe solówki w stylu Gilmoura i Latimera dźwigają album. Takie cudeńka usłyszymy w Amathia (Homo Ignoramus), wspomnianym Phaeton oraz w In The Shadow Of Death. To dzięki nim utwory te stają się najlepszymi w zestawie. Troszkę skostniały i anachroniczny ten progresywny rock Leap Day, jednak ci, którym spodobał się ich styl i wcześniejsze albumy, mogą spokojnie sięgnąć i po ten krążek. 

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.