ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Waits, Tom ─ Small Change w serwisie ArtRock.pl

Waits, Tom — Small Change

 
wydawnictwo: Asylum 1976
dystrybucja: Warner Music Poland
 
1. Tom Traubert’s Blues (Four Sheets To The Wind In Copenhagen) (Waits) [06:39]
2. Step Right Up (Waits) [05:43]
3. Jitterbug Boy (Sharing A Curbstone With Chuck E. Weiss Robert Marchese Paul Body And The Mug And Artie) (Waits) [03:44]
4. I Wish I Was In New Orleans (In The Ninth Ward) (Waits) [04:53]
5. The Piano Has Been Drinking (Not Me) (An Evening With Pete King) (Waits) [03:40]
6. Invitation To The Blues (Waits) [05:24]
7. Pasties And A G-String (At The Two O’Clock Club) (Waits) [02:32]
8. Bad Liver And A Broken Heart (In Lowell) (Waits) [04:50]
9. The One That Got Away (Waits) [04:08]
10. Small Change (Got Rained On With His Own .38) (Waits) [05:07]
11. I Can’t Wait To Get Off Work (And See My Baby On Montgomery Avenue) (Waits) [03:17]
 
Całkowity czas: 49:32
skład:
Tom Waits – Vocals, Piano. Lew Tabackin – Tenor Saxophone. Jim Hughart – Bass. Shelly Manne – Drums. Harry Bluestone – Violin, Concertmaster Strings. Ed Lustgarten – Cello, Orchestra Manager, Strings. Jerry Yester – String Section Arranger and Conductor.
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,1
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,1
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,1
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,4
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,2
Arcydzieło.
,0

Łącznie 9, ocena: Dobra, godna uwagi produkcja.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
27.12.2014
(Recenzent)

Waits, Tom — Small Change

Grejpfrutowy Księżyc w sobotnią noc – odcinek IV.

Kolejna płyta Toma Waitsa jest jak kolejny odcinek dobrze znanego serialu. O specjalnych zaskoczeniach nie ma tu mowy: jazzowe trio – saksofon plus sekcja – uzupełnia głównego bohatera, grającego na fortepianie i śpiewającego (czasem recytującego), do tego okazjonalne smyczki delikatnie uzupełniające tło, a w tekstach – znów wycieczki po barach, knajpach ze striptizem (vide okładka – ta pani to ponoć Cassandra Peterson, znana z głównej roli w filmie „Elvira Mistress Of The Dark”) i zakazanych dzielnicach. Od poprzedniczek różni ją to, że jest bardziej cyniczna, surowa – Tom bardzo bezpośrednio i bez upiększania opowiada tu o swoich perypetiach z alkoholem – no i nieco zmienił się sposób śpiewania Waitsa: surowa, szorstka, przepita chrypa to już ten Waits, jakiego znamy i kochamy.

Z jednej strony, trudno byłoby coś zarzucić poszczególnym kompozycjom – są to bardzo dobre utwory, a „Tom Traubert’s Blues” (poświęcony kumplowi kumpla Waitsa, który zmarł był w więzieniu, i duńskiej piosenkarce Mathilde Bondo, którą Tom poznał podczas występu w Kopenhadze w 1976 – choć co do tej drugiej części, różne wersje Waits podawał – na pewno chodzi o jakąś Matyldę, po pojawia się tam cytat z utworu „Waltzing Mathilda”), „I Can’t Wait To Get Off Work” (wspomnienie czasów, gdy Tom jako nastolatek pracował w Napoleone’s Pizza House) czy „Pasties And A G-String” to są bardzo mocne rzeczy; nie dziwi więc, że „Small Change” jako całość spotkała się z ciepłym przyjęciem publiczności, wchodząc na listę 100 najlepiej sprzedawanych płyt w Stanach – wyczyn, którego Waits nie powtórzy przez prawie ćwierć wieku; z drugiej wyczuwa się, że Tom zaczyna dochodzić do ściany, że zaczyna odczuwać pewne ograniczenia stylu, któremu się na początku kariery poświęcił, że zbliża się do punktu, w którym nieodwołalnie zacznie się powtarzać. I Waits zdecydował się na pewną zmianę, przesunięcie środka ciężkości swojej muzyki z jazzu na inny styl – ale publiczność musiała jeszcze zaczekać na efekty tejże zmiany.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.