ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Flower Kings, The ─ Tour Kaputt - The Official Bootleg Film w serwisie ArtRock.pl

Flower Kings, The — Tour Kaputt - The Official Bootleg Film

 
wydawnictwo: Reingold Records 2012
 
Set One:
1. Love Is The Only Answer
2. There Is More To This World
3. Retropolis
4. Trading My Soul
5. Hudson River Sirens Call
6. I Am The Sun

Set Two:
7. Life In Motion
8. Brimstone Flight 999
9. Babylon
10. Stardust We Are
11. What if God Was Alone
12. Blade Of Cain
13. Sum Of No Reason
 
Całkowity czas: 145:36
skład:
Roine Stolt - guitars, vocals
Hasse Froberg - vocals, guitars
Tomas Bodin – keyboards
Jonas Reingold - bass, vocals
Pat Mastelotto – drums, percussion
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,1
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,27

Łącznie 29, ocena: Arcydzieło.
 
 
Ocena: 7 Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
02.05.2012
(Recenzent)

Flower Kings, The — Tour Kaputt - The Official Bootleg Film

Już w czerwcu, po pięcioletniej przerwie, grupa The Flower Kings powróci z zupełnie nowym, studyjnym materiałem. Warto zatem przy tej okazji napisać słów kilka o ostatniej płycie sygnowanej nazwą formacji – koncertowym wydawnictwie Tour Kaputt, które światło dzienne ujrzało w ubiegłym roku. Materiał ukazał się w dwóch wersjach – 2CD i DVD – i zawiera występ grupy z 15. listopada 2007 roku zarejestrowany w słynnym holenderskim klubie De Boerderij w Zoetermeer.  Przyjrzymy się bliżej wersji z obrazkami.

Ważna uwaga na początek - niech nie zmyli was podtytuł - The Official Bootleg Film, Live @ De Boerderij – DVD, The Netherlands Nov 2007 – bowiem dbający o jakość swoich produkcji panowie ze Szwecji i tym razem oddają w ręce miłośników formacji w pełni profesjonalnie nagrany materiał z bardzo dobrym dźwiękiem (fakt, że tylko w stereo – z drugiej strony, ostatnio na nowo odkrywam zalety poczciwego stereo i osobiście mi to nie przeszkadza) i solidnym obrazem rejestrowanym za pomocą sześciu kamer. 

Zapisany tu koncert odbył się w ramach The Tour Of No Evil – trasy promującej wydany w 2007 roku krążek The Sum Of No Evil. W 20 – stronicowej książeczce Stolt w dowcipny sposób wspomina to tournée i przy okazji wyjaśnia skąd wziął się tytuł wydawnictwa. Nie powinna zatem zaskakiwać lista kawałków, jakie zaserwowali zebranym muzycy. Dominują rzeczy z  The Sum Of No Evil, których jest aż pięć w zestawie (Love Is The Only Answer, Trading My Soul, Life In Motion, Brimstone Flight 999, The Sum of No Reason). Artyści nie zapomnieli wszakże o rzeczach starszych. Mamy zatem wyjątki z klasycznych już albumów Retropolis, Flower Power, Space Revolver, czy  Stardust We Are. Z tego ostatniego słyszymy kompozycję tytułową, szkoda jednak, że tylko jej ostatnią – spokojniejszą trzecią część. Całości dopełniają drobiażdżki z Adam & Eve i Paradox Hotel.

To nie jednak całkiem reprezentatywna setlista jest tu czymś, na co szczególnie warto zwrócić uwagę, bowiem wyjątkowość tego wydawnictwa wynika ze składu, w jakim wystąpiła wtedy formacja. Otóż, na wspomnianą trasę dołączył do kapeli – co było wtedy niemałą sensacją w progresywnym światku – sam Pat Mastelotto, amerykański wirtuoz instrumentów perkusyjnych, któremu sławę przyniosła współpraca z King Crimson. Muzyk znany jest z zamiłowania do perkusyjnych eksperymentów oraz łączenia elektronicznych dźwięków z akustycznymi. I to tutaj widać i słychać! Dzięki temu muzyka The Flower Kings, znana z bardzo improwizacyjnego charakteru, nabiera innej jakości. Posłuchajcie zresztą rozimprowizowanego Retropolis z zabawnym instrumentalnym dialogiem Mastelotto z Reingoldem, grającym na basie. Podobny pojedynek - tym razem na perkusję i klawisze Thomasa Bodina - usłyszymy w  Brimstone Flight 999. Trzymając się takich „odjechanych” momentów, warto jeszcze zwrócić uwagę na wydłużony o rhythm'n'bluesową końcówkę The Sum Of No Reason, którym muzycy żegnają się z publicznością. Wszystkie te fragmenty zostały fajnie podkreślone lekko psychodelicznymi zabawami z obrazem.

Dla fanów to rzecz obowiązkowa. W oczekiwaniu na studyjne dzieło (a może i kolejne polskie koncerty – muzycy gościli wszak w Polsce tylko dwa razy - w 2002 i 2006 roku) zgrabnie umili czas.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.