ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Tomasz Zień Trio ─ Night Tales w serwisie ArtRock.pl

Tomasz Zień Trio — Night Tales

 
wydawnictwo: 2022
 
1. Intro: What’s Going On
2. Try To Love
3. Prelude Heaven
4. Where’s Your Heaven Now
5. Perfect Mind
6. Happiness Within
7. Take Your Time
8. Night Tales
9. Above A Dream
10. Outro: The World You’re Waiting For
 
Całkowity czas: 45:37
skład:
Tomasz Zień – Hammond organ, synths, samples, voice, instruments in all songs, vocal (5)
Katarzyna Kamer – acoustic celleo (3,4,5,6,10)
Łukasz Dudziński – electric cello (1,2,7,8,9,10)
Adam Golicki – drums

Guests:
Paulina Kowalska - voice (1,2,3,4,5,9,10)
Patrick Multan - guitar (9)
Bartek Zień - fx voice (3)
Michał Szargiel - bass guitar (9)
 
Brak ocen czytelników. Możesz być pierwszym!
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Brak głosów.
 
 
Ocena: 8 Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
29.05.2022
(Recenzent)

Tomasz Zień Trio — Night Tales

Tomasz Zień Trio to debiutant na polskiej scenie ambitniejszego grania, poświęćmy mu zatem parę słów wstępu. Formacja powstała w 2019 roku jako duet Tomasza Zienia i Katarzyny Kamer. Po roku dołączył do grupy perkusista Adam Golicki. W grudniu 2020 roku nagrała ona kilka utworów w studio, potem pojawiły się ciepło przyjmowane występy, no i wreszcie w maju tego roku światło dzienne ujrzał ich debiut, Night Tales.

Powiem od razu, że podoba mi się ich pomysł na siebie, a w zasadzie na styl i brzmienie. Trio nie jest bowiem kolejnym, progresywno-rockowym składem (wszak przedrostek „prog” jest w ich przypadku uzasadniony) grającym jak dziesiątki innych debiutantów. Bo podstawą ich brzmienia są dźwięki płynące z Hammonda B3, za które odpowiada Tomasz Zień, akustycznej wiolonczeli, które serwuje Katarzyna Kamer oraz elektrycznej wiolonczeli Łukasza Dudzińskiego. Momentami wydaje się, że dominacja Hammondowych form (które siłą rzeczy przenoszą słuchacza w latach siedemdziesiąte) jest tak duża, że przytłacza strukturę utworów. Ale to tylko pozory, bo tak naprawdę Hammondowe figury wraz z tymi wiolonczelowymi ciekawie się dublują, uzupełniają a i tworzą zgrabne harmonie. Te drugie zresztą dodają większej lekkości, którą podkreśla swobodnie grająca sekcja rytmiczna, z jazzowymi, czy jazz-rockowymi zagrywkami Adama Golickiego na bębnach.

Można zatem wrzucić ich do jazz rockowej szuflady, jest coś w tym z fusion, ale nie można też zapominać o pewnej blues rockowej bazie. No i jest też w ich muzyce coś niezwykle ważnego – kapitalne melodyczne formy, nadające jej atrakcyjności i swoistego… komercyjnego szlifu. Posłuchajcie zresztą otwierających album Intro: What’s Going On i Try To Love. Płyta sprawia wrażenie instrumentalnej, choć ma w sobie wiele wokaliz, za które odpowiada gościnnie się pojawiająca Paulina Kowalska. Warto jednak zauważyć utwór Perfect Mind, zaśpiewany w duecie przez samego Tomasza Zienia i wspomnianą Kowalską. Mroczny, utrzymany w klimatach Dead Can Dance i mocno odstający od całości. A skoro przy odmiennościach jesteśmy, trudno pominąć „pędzący” Above A Dream, totalnie zaskakujący swoim orkiestrowym rozmachem, pompatycznością ale i filmowością. Wspominałem tu także o progresywnym charakterze ich muzyki. Przykładem na to niech będzie najdłuższy w zestawie Happiness Within, który rozwija się spokojnie (solowe formy Hammonda i wiolonczeli) a potem narasta i w drugiej części zyskuje improwizacyjny charakter. Podobną strukturę ma zresztą kończący płytę Outro: The World You’re Waiting For ze wzniosłym finałem.

Inteligentny materiał z przesłaniem (ta muzyka to prośba o lepsze czasy, bez wojen) ale i ze smakiem, którego mógłbym słuchać w stylowym klubie z kieliszkiem kilkunastoletniej, dobrze ułożonej szkockiej whisky. 

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
Picture theme from BloodStainedd with exclusive licence for ArtRock.pl
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.