ArtRock.pl - Progressive & Art Rock w sieci!
Ten serwis korzysta z plików Cookies i podobnych technologii. Dowiedz się więcej » | zamknij
 
Recenzje albumów w serwisie ArtRock.pl
Recenzja albumu Crucible ─ Tall Tales w serwisie ArtRock.pl

Crucible — Tall Tales

 
wydawnictwo: Produkcja własna / Self-Released 1998
 
1. Over the Falls — [7:05]
2. The Poet Liar — [5:00]
3. Find the Line — [4:05]
4. Lords and Leeches — [11:21]
5. In Ancient Tongue — [3:08]
6. The Salamander — [4:52]
7. Land for Sale — [4:47]
8. An Imp's Tale — [21:09]
a. Twice Upon a Time
b. Adrift
c. Stone of the Wise
d. The Mortal Flaw
e. Nomad Brad
f. Release the Imps
g. Day of the Hunting Dwarf
 
Całkowity czas: 61:48
skład:
Chris Kasidas - bass guitar; Tim Horan - piano, organ, acoustic guitar, flute; Bill Esposito - lead vocals; Tony Cappelina - drums, percussion; Dan Esposito - lead and rhythm guitars
 
Album w ocenie czytelników:
Oceń album:

Pokaż szczegóły oceny
Beznadziejny album, nie da się go nawet wysłuchać.
,0
Istnieją gorsze, ale i przez ten ciężko przebrnąć do końca.
,0
Album słaby, nie broni się jako całość.
,0
Nieco poniżej przeciętnej, dla wielbicieli gatunku.
,0
Album jakich wiele, poprawny.
,0
Dobra, godna uwagi produkcja.
,0
Więcej niż dobry, zasługujący na uwagę album.
,0
Bardzo dobra pozycja, mocno polecana.
,1
Absolutnie wspaniały i porywający album.
,0
Arcydzieło.
,1

Łącznie 2, ocena: Absolutnie wspaniały i porywający album.
 
 
Ocena: 8+ Absolutnie wspaniały i porywający album.
05.08.1998
(Recenzent)

Crucible — Tall Tales

Kolejny młody amerykański zespół pojawia się nagle nie wiadomo skąd i zwala mnie z nóg - jak oni za oceanem to robią? Tall Tales od razu robi wrażenie niezwykłej płyty. Intrygująca, "baśniowa" okładka, przedstawiająca człowieka-diabła, na którego z wyrzutem patrzy skrzat. Teksty wewnątrz skąpej wkładki są zlane w jedną kolumnę - jak się okazuje, nie bez powodu. Tall Tales to właściwie zbiór opowiadań lidera zespołu, pianisty Tima Horana, ilustrowanych muzyką. Są piękne, tajemnicze opowieści, tak fascynujące, że po raz pierwszy od niepamiętnych czasów podczas słuchania zagłębiłem się w teksty na tyle, że przeczytałem je wszystkie. Dlatego też, mimo, że podczas niektórych utworów może się wydawać, że są one trochę przegadane, trudno mi uznać to za zarzut. Ale muzyka jest tutaj równie ważna jak teksty. I równie piękna! Od początku słychać, że muzycy inspirują się głównie twórczością Genesis. Słychać to przede wszystkim w brzmieniu klawiszy, stylizowanych na stare organy i syntezatory, jest też sporo melloronu. Również gitarzysta wydaje się pochodzić ze szkoły Steve'a Hacketta, chociaż w pierwszych kilku utworach gra on trochę ostrzej, co przypomina bardziej np. Iluvatara. Ale najważniejsze jest powinowactwo istniejące w samych kompozycjach. Są one bardzo złożone, o niebanalnych konstrukcjach rytmicznych, a jednocześnie cały czas podporządkowane pięknej, intrygującej melodii. Rozwijają się łagodnie, zazwyczaj zaczynając od partii gitary akustycznej i podkładu klawiszowego, które przygotowują słuchacza na wejście wokalu. Potem jednak muzycy potrafią włożyć w muzykę sporo energii, dzięki mocniejszym wejściom gitary i emocjonalnemu śpiewowi wokalisty Billa Esposito, który jest kolejnym silnym punktem zespołu. Większość kompozycji to krótsze formy, małe muzyczne ilustracje, potrafiące wzruszyć swoim klimatem.

Ukoronowaniem płyty jest cudowna, 21-minutowa suita An Imps Tale - "Opowieść skrzata". Tutaj najbardziej słychać inspiracje Genesis z okresu Selling England By The Pound - kompozycja ta nosi cechy epickich opowieści z tamtej płyty: The Battle Of Epping Forest i The Cinema Show. Klawisze w połączeniu z akustyczną gitarą brzmią dokładnie tak, jakby to grali Banks i Hackett. Kulminacją utworu jest wspaniały fragment Nomad Brad, z klawiszowym solem przywodzącym na myśl popisy Banksa z The Cinema Show.

 
Słuchaj nas na Spotify
ArtRock.pl RSS
© Copyright 1997 - 2024 - ArtRock.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.